Personal Branding
Doe jij al aan personal branding om jou online zichtbaarheid te vergroten?
Het alle belangrijkste is je ideale volger in kaart brengen. Wie is je ideale volger? Wie is hij/zij? Koppel voor jezelf een naam aan jouw ideale volger. Zou persoon x jouw content geweldig vinden, zou hij/zij liken, kopen en reageren? Wordt persoon x helemaal happy van jou? Dan doe je het goed. Mensen willen geïnspireerd worden en mensen willen kopen van mensen.
Hoe zet je personal branding goed in:
TIP: Speel in op bovenstaande vragen. Kan jij het je klant makkelijk maken door bijvoorbeeld styling tips te geven? Ga dit zeker doen, zo vinden ze jou dé inspiratiebron en dé expert. Of laat bijvoorbeeld zien hoe ze meer tijd overhouden als ze jouw producten aanschaffen.
Wees eens alleen maar bezig met je klant en zijn of haar behoeftes.
Wat zou haar helpen, waar wordt zij blij van? Niet wat voor product jij nieuw hebt, maar wat voor toegevoegde waarde is dat voor jouw klant?
Probeer eens de helikopterview aan te nemen. Wat is handig?
Jij mag helemaal bepalen wat voor een verhaal je de wereld instuurt. Ik weet dat het veilig is om jezelf als onzeker te laten zien, want dan kan niemand je afvallen.
Wat nu als je het plaatje van het verhaal in het hoofd van jouw ideale klant nou eens geweldig gaat maken. Wat kan je daar allemaal precies voor doen?
Jouw eigen ik meer laten zien.
Zodat jouw ideale klanten ook echt een gevoel bij jou krijgen. Hou jij ook van wijntjes dan kun je dat zeker delen. Is jouw doelgroep moeders en ben je dat zelf ook, deel daar dan tips over door een herkenbare situatie te laten zien of als je een 'me time' pakt. Zo krijgt jouw doelgroep een extra connectie met jou. 85% van de ondernemers in NL zijn kleine en midden ondernemers, omdat mensen willen kopen van mensen. Ze kopen pas als ze echt een goed gevoel bij jou en je product hebben.
Jouw tone of voice bepalen.
Be the energy you want to attract. Ben je enthousiast? Laat het zien en voelen. Zorg dat je klantvriendelijk bent, neem de tijd voor je klanten en toon interesse.
Vind je het belangrijk dat mensen je inspirerend vinden? Laat dan zien dat jij de expert bent in je vak.
Behoort duurzaamheid tot je lijstje? Laat dat zien en vertel waarom jij dat belangrijk vindt.
In alle berichten die je vanaf nu plaatst moeten klanten lezen en voelen dat jij hiervoor staat!
Hecht je niet te veel aan het aantal volgers.
Je kan beter 100 hechte volgers hebben dan 4000 die niet naar je omkijken.
Door de waardevolle modules en de opdrachten die ik meegeef in mijn online trainingen, ga je bij les 2 al zelfverzekerd aan het werk.
Voor de mensen die echt de volledige focus alleen op hun bedrijf willen is de 1:1 samenwerking en voor de ondernemers die alles stap voor stap op hun gemak willen leren heb ik de online ‘Zichtbaarheid verVIJFvoudigen’ training.
Liefs
Nicole